ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ - SOS

Ζούμε σε έναν πολιτισμένο κόσμο... Για να τον διατηρήσουμε καθαρό, καθημερινά συλλέγουμε τα απορρίμματά μας, τα άχρηστα υπολείμματα της ανθρώπινης δραστηριότητας, στους συμβατικούς - "πράσινους" κάδους απορριμάτων... Όμως το κακό παράγινε... Τα υλικά αγαθά πολλαπλασιάστηκαν και μαζί τους πολλαπλασιάστηκαν και τα κάθε λογής σκουπίδια... Οι κάδοι γεμίζουν πλέον ασφυκτικά και οι χωματερές πολλαπλασιάστηκαν και αυτές... Κάτι πρέπει να γίνει για να μειωθεί αυτός ο όγκος των σκουπιδιών...

Λύση: Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ 

Για να μειωθεί ο όγκος των σκουπιδιών και για να προστατεύσουμε τις πρώτες ύλες μας πρέπει να ανακυκλώνουμε ΟΛΟΙ - ΠΑΝΤΟΥ - ΠΑΝΤΑ.

ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΕΙ!

Η Ανακύκλωση είναι ένα θέμα με το οποίο πραγματικά τα παιδιά ενθουσιάζονται!

Μπλε (ή πολύγχρωμοι) μαγικοί κάδοι που οδηγούν τα σκουπίδια μας σε μια καινούργια ζωή και τους δίνουν μια δεύτερη ευκαιρία χωρίς να τα καταδικάζουν στις χωματερές! Διαχωρισμός των σκουπιδιών! Αναζήτηση του σήματος της Ανακύκλωσης στις συσκευασίες που χρησιμοποιούμε!

Όποτε εξελίσσεται το θέμα στο νηπιαγωγείο τα παιδιά "ζαλίζουν" τους γονείς τους, για να φέρνουν όσα περισσότερα ανακυκλώσιμα προϊόντα μπορούν στο σχολείο και τα διαχωρίζουν με χαρά σχολιάζοντας, που και πότε χρησιμοποίησαν τις συσκευασίες και τα αντικείμενα που φέρνουν. Και το πιο όμορφο; Πλάθουν ιστορίες λέγοντας σε τί θα μεταμορφωθεί στο εργοστάσιο ανακύκλωσης το μπουκάλι από το μαλακτικό των ρούχων, το τενεκεδάκι από τα πουράκια σοκολάτας ή η εφημερίδα του μπαμπά!

Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας μπορούν άνετα με τη/το νηπαιγωγό τους να επεξεργαστούν/διαχειριστούν τις παρακάτω έννοιες/θέματα προς ανάπτυξη:

  • Πώς δημιουργούνται καθημερινά τα σκουπίδια; Εμείς τί σκουπίδια δημιουργούμε στο σχολείο και στο σπίτι; Συμπέρασμα... ανεξέλεγκτος ο όγκος των σκουπιδιών...
  • Πού πετάμε τα σκουπίδια μας; Πράσινοι / συμβατικοί κάδοι απορριμάτων.
  • Τα σκουπίδια των συμβατικών κάδων οδηγούνται στις χωματερές.
  • Σκουπίδια / χωματερές προκαλούν μολύνσεις, επιβαρύνουν ανεπανόρθωτα το περιβάλλον.
  • Πώς μπορούμε να μειώσουμε τα σκουπίδια; Για να μπορέσουμε να "ξαναχρησιμοποιήσουμε" τα "σκουπιδια" μας: Ανακύκλωση
  • Μπλε κάδοι ανακύκλωσης
  • Διαχωρισμός σκουπιδιών (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο/λευκοσίδηρος).
  • Σήμα Ανακύκλωσης / Αναζήτηση του σήματος στις συσκευασίες.
  • Υλικά που ανήκουν σε άλλα συστήματα ανακύκλωσης. Ανακυκλώνονται αλλά όχι στους μπλέ κάδους: μπαταρίες, λάμπες, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, λάδια, οργανικά υπολείμματα τροφών (κομποστοποίηση). Μαθαίνουμε στα παιδιά ό, τι όλα τα παραπάνω ανακυκλώνονται αλλά σε άλλα σημεία, με άλλο τρόπο.
  • Βασικά λάθη ανακύκλωσης (όχι σπασμένα γυαλιά στους μπλε κάδους, όχι βρεγμένα χαρτιά, όχι λερωμένες συσκευασίες, όχι σφιχτοδεμένες σακούλες...)
  • Πριν την Ανακύκλωση σκεφτόμαστε την Επαναχρησιμοποίηση! Μπορούμε να ξαναχρησιμοποιήσουμε κάποια αντικείμενα: τα βαζάκια μαρμελάδας τα ξαναγεμίζουμε, τα γυάλινα μπουκάλια τα μετατρέπουμε σε ανθοδοχεία... Το νηπιαγωγείο είναι ο πλέον κατάλληλος χώρος για συλλογή και "εκμετάλλευση" άχρηστων για τους άλλους υλικών!!!
  • Ευαισθητοποιούμε τα παιδιά ιδιαίτερα στο θέμα της σωστής χρήσης του χαρτιού. Η ζωγραφική είναι βασική απασχόληση των παιδιών αυτής της ηλικίας και μέσα από το θέμα της ανακύκλωσης είναι ευκαιρία να μάθουν με τί κόστος δημιουργείται το χαρτί (δέντρα, δάση, επιβάρυνση περιβάλλοντος) έτσι ώστε να μάθουν και να μην το σπαταλούν και να το ανακυκλώνουν.

Είναι προτιμότερο να ασχοληθείτε με το θέμα της ανακύκλωσης περίπου στα μέσα της χρονιάς και όχι προς το τέλος, έτσι ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για να εμπεδώσουν τα παιδιά τη διαδικασία της ανακύκλωσης. Τοποθετείστε στο νηπιαγωγείο μεγάλες κούτες (θα τις προμηθευτείτε από καταστήματα με ηλεκτρικές συσκευές), βάψτε τες, φτιάξτε πάνω τους το σήμα της ανακύκλωσης και καθορίστε τί θα βάζετε στην καθεμία (χαρτί, γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο/λευκοσίδηρος). Προσοχή: εφημερίδες, περιοδικά, παραμύθια παλιά και χαρτιά ζωγραφικής να τα συγκεντώνετε ξεχωριστά και να τα δένετε με σχοινάκι (σε μορφή στοίβας), πριν τα πετάξετε στον μπλε κάδο ανακύκλωσης.

Όσο "τρέχει" το σχέδιο εργασίας της ανακύκλωσης στο νηπιαγωγείο ξεχωρίζετε καθημερινά με τα παιδιά τα ανακυκλώσιμα προϊόντα που φέρνουν στο σχολείο, για να μάθουν κυρίως τα υλικά. Όταν το ολοκληρώσετε ορίστε μια συγκεκριμένη μέρα την εβδομάδα (π.χ. την Παρασκευή) για να διαχωρίζετε τις ανακυκλώσιμες συσκευασίες. Μπορείτε καθ΄ όλη την εβδομάδα να τα συγκεντρώνετε σε ένα σημείο, αλλά μια μόνο ημέρα ορίστε να ασχοληθείτε με αυτά μετά το τέλος του project.  Μετά από καιρό τα παιδιά δε θα χρειάζονται καμία βοήθεια στη διαδικασία διαχωρισμού.

 

Οι πληροφορίες που πρέπει να επεξεργαστούν και οι έννοιες που πρέπει να κατανοήσουν τα παιδιά είναι πολλές, γι΄αυτό προσπαθήστε να "ζήσουν" τα παιδιά την ανακύκλωση και όχι να "ακούσουν" για την ανακύκλωση...

Γεμίστε κούτες με πραγματικά ανακυκλώσιμα προϊόντα και ρίξτε τα μαζί με τα παιδιά σε κάδους ανακύκλωσης.

Κάντε ένα περίπατο να δουν τους κάδους ανακύκλωσης (συμβατικούς/πράσινους & μπλε ανακύκλωσης).

Παραγγείλτε να σας στείλουν κάδο ανακύκλωσης μπαταριών.

Επειδή τα παιδιά θα φέρνουν ως επί το πλείστον ανακυκλώσιμα από το σπίτι τους προϊόντα, φέρτε εσείς στο σχολείο μη ανακυκλώσιμες συσκευασίες & ό,τι δε ρίχνουμε στους μπλε κάδους για να καταλάβουν τη διαφορά (φλούδες από μπανάνες & φρούτα, σπασμένο γυαλί, λερωμένο κουτί πίτσας, παλιά υφάσματα, βρεγμένο χαρτί υγείας...) Σκουπίστε τα βρεγμένα χέρια σας με χαρτί κουζίνας & ρωτήστε τα εάν θα το ρίξουμε σην ανακύκλωση, μαζέψτε τα πολύ μικρά χαρτάκια που περισσεύουν από τις κατασκευές τους και εξηγείστε τους ό,τι αυτά δεν τα ανακυκλώνουμε γιατί είναι πολύ πολύ μικρά... Η ΠΡΑΞΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΥΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ!

 


ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ:

ΔΕΝ ΠΕΤΑΩ... ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ!!!

ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΑΞΙΖΟΥΝ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ!

ΑΣ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ!     

ΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΠΟΥ ΘΑ ΖΗΣΟΥΝΕ ΤΑ  ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!

 


Σχολιάστε μέσω Facebook ή αφήστε το μήνυμά σας στον καμβά!