"Μια μέλισσα... με λύση!"

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Λήδα Βαρβαρούση

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: Λήδα Βαρβαρούση

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Παπαδόπουλος

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Από το απισθόφυλλο του βιβλίου...

"Ναι, είμαι μια μέλισσα!

Ε, και λοιπόν; Τι το περίεργο έχω που φοράω καλσόν;

Όλες οι μέλισσες είναι αδερφές μου και οι πιο μεγάλες και οι πιο μικρές μου. 

Έχω φίλους χοντρούς κηφήνες και περνάμε μέρες φίνες! 

Μα πού είναι σήμερα, πού έχουν πάει, ποιος αέρας τις φυσάει; 

Έχω χάσει το μελίσσι, μα θα τη βρω τη λύση!"

 

Λιγα λόγια από το kidsactivities.gr:

Μια μικρή μελισσούλα ζει με τις αδελφές της σε μία κυψέλη και περιγράφει τη ζωή της και τις συνήθειές της (τις αστείες συνήθειές της: βάζει τσιρότα στα καρότα, φτιάχνει με την αγελάδα μαρμελάδα, ξεραίνει σύκα με την κατσίκα, τραγουδάει στα μούρα να τους φύγει η μουρμούρα, πάει εφημερίδα στο φίλο της τον ψύλλο, που ζει πάνω στο σκύλο!)

Μας μιλάει για το σχολείο της, που βρίσκεται μέσα στην κυψέλη, το σχολείο του ΒΟΥ και του ΖΟΥ (ΒΖ). Εκεί οι μελισσούλες μαθαίνουν τα χρώματα των λουλουδιών, τα ονόματά τους κ.τ.λ. 

Γενικά περιγράφει την κυψέλη της, όπου χίλια πράγματα συμβαίνουν και οι μέλισσες μπαινοβγαίνουν.

Μια μέρα όμως δε νιώθει πολύ καλά και αφού οι φίλες της της δίνουν να πιεί τσάι με μέλι, ξαπλώνει να ξεκουραστεί. Όταν ξυπνάει διαπιστώνει ότι όλες οι φίλες της λείπουν και προσπαθεί να τις βρεί. Μα που πήγαν;

Τελικά τις βρήκε... Τις βρήκε τη μια εδώ και την άλλη εκεί... σε πολύ παράξενα μέρη! Οι καπνοί, τα εντομοκτόνα, ο θόρυβος της πόλης κ.τ.λ. τις τάραξαν πολύ και διαλύθηκε το μελίσσι...

Η μελισσούλα μας τις μάζεψε πάλι όλες μαζί και πήραν την απόφαση να πάνε να ζήσουνε σε ένα πιο φιλικό περιβάλλον για αυτές, για να φτιάχνουνε αμέριμνες το μέλι τους!

Το βιβλίο έχει υπέροχη, πλούσια εικονογράφηση. 

Μερικά από τα σημεία όπου μπορείτε να επεξεργαστείτε είναι τα εξής:

- Υπάρχει μια σελίδα όπου εμφανίζεται το δωμάτιο κάθε μελισσούλας μέσα σε ένα εξαγωνάκι. Όλα τα εξαγωνάκια μαζί φτιάχνουν την κυρήθρα... Όμορφη εικόνα, που μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την περιγραφή του σχήματος της κυρήθρας και για την εκμάθηση του εξαγώνου.

- Οι παράξενες συνήθειες της μέλισσας και τα μέρη που βρέθηκαν οι φίλες της μπορούν να γίνουν ένα παιχνίδι μνήμης. Τα παιδιά προσπαθούν να θυμηθούν τις συνήθεις και τα μέρη. Το χαίρονται ιδιαίτερα καθώς είναι όλα γραμμένα με ρίμες!

Μπορείτε επίσης να ξαναδιαβάσετε με τα παιδιά το βιβλίο, και τη δεύτερη φορά να δείχνετε τις εικόνες αφήνοντας τα παιδιά να λένε τα λόγια.

- Οι αιτίες που διαλύθηκε το μελίσσι παραπέμπουν στη μόλυνση του περιβάλλοντος. Ατελείωτη η συζήτηση που μπορεί να αρχίσει!

- Όταν αρρώστησε η μελισσούλα μας, οι φίλες της της έδωσαν τσάι με μέλι. Που αλλού χρησιμοποιούμε το μέλι;

- Στην τελευταία σελίδα του βιβλίου παρουσιάζεται το νέο περιβάλλον στο οποίο μετακόμισαν οι μέλισσες. Υπάρχει μια λιμνούλα εκεί και μια ταμπελίτσα που γράφει "ΜΕΛΙΛΙΜΝΗ". Παίξτε ένα παιχνίδι γλώσσας με αφορμή τη λεξούλα αυτή! Πείτε λέξεις στα παιδιά και ζητήστε τους να τις συνθέσουν με τη λέξη ΜΕΛΙ. Π.χ. ΠΟΤΑΜΙ --> ΜΕΛΙΠΟΤΑΜΟ, ΝΕΡΟ --> ΜΕΛΙΝΕΡΟ κ.τ.λ. Πολύ γέλιο!

- Το σχολείο τους λέγεται ΒΟΥ και ΖΟΥ. Ρωτήστε τα παιδιά από που μπορεί να βγήκε το όνομα αυτό; Οι μέλισσες κάνουν ΒΒΒΖΖΖΖΖΖ... ΒΒΒΖΖΖΖΖΖ....ΒΒΒΖΖΖΖ όταν πετάνε! Τα παιδιά μιμούνται την κίνηση των μελισσών στο χώρο και τον ήχο αυτό. Και φυσικά μαθαίνουμε και δυο γραμματάκια αβίαστα και ευχάριστα: τα Β και το Ζ!