ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


Λουλουδο-ονόματα!

Ένα παιχνίδι για τη γωνιά της γραφής φτιαγμένο από τα παιδιά!

Σχολικό έτος 2014-2015
 
Το παρακάτω λευκό φύλλο με τα κυκλάκια το εκτύπωσα σε διάφορα χρωματιστά Α4 χαρτιά. Κατεβάστε το φύλλο με τα κυκλάκια από ΕΔΩ (αρχείο word).
 

 

Στα πολύχρωμα αυτά κυκλάκια έγραψα τα γράμματα των ονομάτων των παιδιών. Σε κάθε παιδί έδωσα τα γράμματά του (αν θέλετε μπερδέψτε όλα τα γράμματα από όλα τα ονόματα και αφήστε τα παιδιά να αναζητήσουν τα δικά τους). Tα παιδιά τα έκοψαν και με τη βοήθεια των καρτελών έβαλαν τα γράμματα στη σωστή σειρά, για να σχηματιστεί το όνομά τους.
 
Στη συνέχεια τα κολλήσανε στο χαρτί και τους ζήτησα να τα μετατρέψουν σε λουλουδάκια. Όπως μπορούσε ο καθένας το έκανε!
 

Sample picture for scroll box: Milford Sound, New Zealand

Sample picture for scroll box: Milford Sound, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Sample picture for scroll box: Franz Josef Glacier, New Zealand

Την επόμενη μέρα η τάξη γέμισε με τα γνωστά μπλε καπάκια από τα μπουκάλια νερού! Το κάθε παιδί βρήκε τα καπάκια από το όνομά του και στη συνέχεια τα παιδιά άλλαξαν λουλουδο-ονόματα και βρήκανε και τα καπάκια των συμμαθητών τους.

Και επειδή μας άρεσε πολύ που παίξαμε με τα καπάκια και τα λουλουδο-ονόματα ΠΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΑΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΚΑΠΑΚΙΑ ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ. ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΑΤΑΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!!

 


Η παλάμη των ονομάτων!

Σχολικό έτος 2013-2014

Το παρακάτω σκίτσο παλάμης εκτυπώθηκε σε μέγεθος Α1.

(Συγγνώμη, δε σας μουτζώνω! Τί να κάνω, αυτό είναι το σχέδιο!)

Κλικάρετε την εικόνα για να την αποθηκεύσετε.

Ζωγραφίστε μόνοι σας ή μαζί με τα παιδιά την παλάμη και αριθμήστε τα δάχτυλα. Πλαστικοποιήστε την με αυτοκόλλητο του μέτρου (αυτό που ντύνουμε τα βιβλία) και αρχίστε το παιχνίδι!

"Πόσα παλαμάκια χτυπάμε για να πούμε το όνομα Παύλος?"

Παύ-λος

2 παλαμάκια (δηλαδή 2 συλλαβούλες...)

Τοποθετούμε το όνομα του Παύλου στο δάχτυλο με τον αριθμό 2.

Συνεχίζουμε για όλα τα ονόματα!

Αφού τοποθετηθούν όλα τα ονόματα προχωρήστε σε απαρίθμηση των ονομάτων σε κάθε δάχτυλο, σύγκριση αριθμών (ποιό δάχτυλο τα πιο πολλά, ποιό δάχτυλο τα πιο λίγα) κ.τ.λ.

 

Την ιδέα της Παλάμης με τα ονόματα των παιδιών την "κλέψαμε" από 

τα υπέροχα Παιχνιδοκαμώματα στου νηπ/γείου τα δρώμενα!

Ευχαριστούμε Κατερίνα!

 

Τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα τη βρείτε και στο Σώμα.

Εκεί όμως αντί για ονόματα τοποθετούμε στην παλάμη 

εικονολεξούλες με τα μέρη του σώματος!


Σχηματίζω το αρχικό γράμμα με χαρτοταινία...

Σχολικό έτος 2013-2014

Ένα παλιό αλλά καλό κόλπο!

Με χαρτοταινία σχηματίζετε το αρχικό γράμμα του ονόματος κάθε παιδιού σε ένα χαρτί Α4. Μην την πατάτε "με δύναμη", για να μπορέσετε να την ξεκολλήσετε εύκολα μετά το τέλος της δραστηριότητας και να είναι άρτιο το αποτέλεσμα. Τα παιδιά ζωγραφίζουν με κηρομπογιά όλο το φύλλο. Αφαιρείτε στη συνέχεια προσεκτικά τη χαρτοταινία και το αποτελέσμα είναι:

 


Ταύτιση μπαλονιών παρουσιολογίου & αρχικού γράμματος ονομάτων

Σχολικό έτος 2013-2014

Για τη δραστηριότητα αυτή χρησιμοποιούμε τα μπαλονάκια με τα αρχικά γράμματα από αυτό το παρουσιολόγιο.

Σκορπάμε στο πάτωμα φύλλα με τα αρχικά γράμματα των παιδιών. Εδώ χρησιμοποιήθηκαν τα αρχικά γράμματα που φτιάξαμε με τη χαρτοταινία.

 

Το παιδί στο οποίο ανήκει το μπαλονάκι πρέπει να το πάρει και να το τοποθετήσει στο χαρτί με το αρχικό του γράμμα.

Όταν το κάνει πρέπει να πει μια λέξη από το γράμμα που αρχίζει το όνομά του (εδώ Ν: ναύτης, νυστάζω, νούφαρο κ.τ.λ.)

 

Μετά τα παιδιά διαλέγουν ένα "ξένο" μπαλονάκι για να κάνουν την παραπάνω διαδικασία (σε μια προσπάθεια να μάθουμε και τα αρχικά γράμματα των ονομάτων των φίλων μας...)


Σχολιάστε μέσω Facebook ή αφήστε το μήνυμά σας στον καμβά (διαλέξτε ένα από τα πολύχρωμα χαρτάκια -πάνω δεξιά γωνία του καμβά-, "τραβήξτε" το στον καμβά & αφήστε το σχόλιό σας!