ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ - Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ
"Κοίτα πως είναι το σώμα μας"
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΜΑΝΤΕΓΚΑΤΖΑ ΤΖΟΒΑΝΑ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Διεθνές Κέντρο Βιβλίου
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Εικόνες και πληροφορίες για το ανθρώπινο σώμα και για τις βασικές λειτουργίες του.
"Ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι"
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Άννα Ράσελμαν
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Αιώρα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: "Τρώγε αργά, μάσα καλά να γίνει το φαΐ χαρά"
Τα ενζυμάκια δουλεύουνε σκληρά στον Σταθμό του Στομαχιού και τα παιδιά μαθαίνουν ποιές είναι οι καλές και ποιες οι κακές τροφές, τι να τρώνε, πως να μασάνε σωστά. Η διαδρομή του φαγητού και η λειτουργία της χώνεψης σε μια ιστορία γεμάτη χιούμορ και φαντασία. (Απο το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Λίγα λόγια από το kidsactivities.gr:
Το μεσημέρι η μικρή Μαρία γυρίζει τρέχοντας από το σχολείο στο σπίτι. Πεινάει πολύ και η κοιλιά της γουργουρίζει (είναι τα ενζυμάκια που ροχαλίζουν!). Τρώει βιαστικά το φαγητό της και τα φαγητά πέφτουν σχεδόν αμάσητα στο Σταθμό του Στομαχιού. Τα Ενζυμάκια πιάνουν στο στομάχι δουλειά, αλλά δεν είναι καθόλου ευχαριστημένα! Πελώραια μακαρόνια, βράχια από κρέατα και μαρουλόφυλλα σαν κουβέρτες τα κουκουλώνουν και τα χτυπάνε στο κεφάλι. Τα Ενζυμάκια κάνουν ό,τι μπορούν, για να κόψουν τα φαγητά και να τα φορτώσουν στα βαγόνια του Τρένου του Στομαχιού. Ξαφνικά ο Μάκης Ενζυμάκης τρώει στο κεφάλι μια μεγάλη αμάσητη μπουκιά και πέφτει ξερός! Τότε ονειρεύεται ότι βρίσκεται στον Παράδεισο των Ενζύμων! Ονειρεύεται την ιδανική κατάσταση ενός στομαχιού! Καλά λιωμένα και μασημένα φαγητά, το Τρένο από το Σταθμό του Στομαχιού ξεκινάει χωρίς προβλήματα και πάντα στην ώρα του, μπαίνει στο Τούνελ του Εντέρου και στο τέλος φτάνει στο Παχύ Έντερο... Αλλά δυστυχώς αν και κοιμόταν τόσο γλυκά, τον ξυπνάνε! Και γυρίζει πάλι στην απαίσια πραγματηκότητα... Και το χειρότερο; Ξαφνικά παγωμένα κύματα κουκουλώνουν όλα τα Ενζυμάκια! Φτάνει πια! Τα Ενζυμάκια κάνουν απεργία! Δουλειά τέλος! Και η μικρή Μαρία παθαίνει Στομαχαρία! Η συνέχεια όμως είναι ζεστή και γλυκιά καθώς μετά από λίγη ώρα μια ζεστή βροχούλα πέφτει και ζεσταίνει τα παγωμένα Ενζυμάκια...
Ένα υπέροχο παραμύθι! Ιδανικό για δραματοποίηση! Πραγματικά δείχνει με τον πιο όμορφο τρόπο τη διαδρομή του φαγητού και τη λειτουργία της χώνεψης! Αρκεί μόνο η ανάγνωσή του, για να μάθουν τα παιδιά για το Πεπτικό Σύστημα!
"Τα μικρόβια δεν είναι για να τα μοιραζόμαστε"
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Ελίζαμπεθ Βέρντικ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: Μαριέκα Χέινλεν
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Μεταίχμιο, 2007 - Μαλακό εξώφυλλο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Φτερνίσματα, βήχας, μύτες που τρέχουν, φτυσίματα, βρομιές; Πράγματα καθημερινά. Ποτέ δεν είναι νωρίς για να μιλήσουμε στα παιδιά για τα μικρόβια, για να τους δείξουμε τρόπους να μένουν καθαρά και υγιή. Με απλές φράσεις και διασκεδαστικές εικόνες το βιβλίο μαθαίνει στα παιδιά πότε, γιατί και πώς πλένουμε τα χέρια μας. Το πλύσιμο των χεριών είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να καταπολεμήσουμε τα μικρόβια και να τα εμποδίσουμε να εξαπλωθούν.
"Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε"
ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Οι μαθητές του 1ου ολοήμερου νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: Βιργινία Αρβανιτίδου
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: Μαρία Κουτσανοπούλου (Υπεύθυνη νηπιαγωγός - Εικονογράφηση)
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΒΑΡΦΗ - σκληρό εξώφυλλο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Τι μπορεί να κάνει ένα χέρι όταν είναι λυπημένο; Υπάρχουν πολύχρωμα χέρια; Και αν ναι πώς αποκτούν τα χρώματά τους; Ένα παραμύθι με χέρια που... αγγίζουν το φαινόμενο της βίας... δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και... ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής. (Από το οπυσθόφυλλο του βιβλίου)
Λίγα λόγια από το Kidsactivities.gr:
Μια φορά ήταν ένα χέρι μωβ, που ήταν πολύ λυπημένο και δεν είχε φίλους. Για να το προσέξουν άρχισε να κάνει άσχημα πράγματα... Να χτυπάει, να σπάει, να χαλάει, να τραβάει... Φυσικά είχε το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιθυμούσε! Κανένας πάλι δεν το ήθελε! Μέχρι που μια μέρα ένα πολύχρωμο χέρι ήρθε κοντά του και του πρότεινε να του δείξει πολλά όμορφα πράγματα, που μπορούν να κάνουν τα χέρια! Έπαιξαν παιχνίδια, βούτηξαν μέσα στην μπογιά, έπαιξαν μπάλα, διάβασαν βιβλία, έπαιξαν κουκλοθέατρο και μουσική πάνω στο πιάνο, κολύμπησαν και έφτιαξαν κάστρα στην αμμουδιά, βοήθησαν άλλους... Και το αποτέλεσμα; Το μωβ θυμωμένο χέρι να γίνει ένα χαρούμενο χρωματιστό χέρι!
Υπέροχη εικονογράφηση, απλός και κατανοητός λόγος! Περιγραφή οικείων, ευχάριστων και γνωστών δραστηριοτήτων που κάνουν τα παιδιά με τα χέρια τους.
Και φυσικά υπέροχο το μήνυμα που περνά το βιβλίο:
ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕ ΧΤΥΠΑΝΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΝΕ
"Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε"
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Agassi Martine
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Μεταίχμιο - Μαλακό εξώφυλλο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Τί πρέπει και τί δεν πρέπει να κάνουμε με τα χέρια μας; Τα χέρια είναι για να χαιρετάμε, να παίζουμε, να χειροκροτούμε, να μετράμε, να βοηθάμε τους άλλους, να κατασκευάζουμε πράγματα, να μας κρατάνε ασφαλείς. Υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι για να χειριστούμε τα συναισθήματά μας χωρίς να καταφύγουμε σε επιθετική συμπεριφορά. Με τη βοήθεια αυτού του βιβλίου τα παιδιά θα καταλάβουν ότι η βία ποτέ δε βγαίνει σε καλό. Κάθε παιδί μπορεί να κάνει με τα χέρια του διασκεδαστικά και εποικοδομητικά πράγματα, να τιθασεύει τα έντονα συναισθήματα θυμού ή ζήλιας βρίσκοντας εναλλακτικές λύσεις όταν του έρχεται να χτυπήσει κάποιον. Πώς; Χοροπηδώντας, ζωγραφίζοντας, συζητώντας... Τα κείμενα είναι απλά και σύντομα. Η χαριτωμένη εικονογράφηση και η αμεσότητα των φράσεων καθοδηγούν τα παιδιά στην υιοθέτηση βασικών κανόνων καλής συμπεριφοράς. Στο τέλος του βιβλίου οι ενήλικες θα βρουν θέματα για συζήτηση και δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιήσουν με τα παιδιά.
"Πετάει... ο γαίδαρος;"
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κατερίνα Τζαβάρα - Ζένια Μπαγιώκη
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: Βίλλη Χήρα
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Διάπλους
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Η ζωή στο αγρόκτημα κυλούσε ήρεμα και χαρούμενα. Τι γίνεται, όμως, όταν ο γκρινιάρης και φωνακλάς γαίδαρος αναστατώνει τα υπόλοιπα ζώα, καθώς αποφασίζει να κυνηγήσει τος φιλοδοξιές του και να... πετάξει ψηλά; Πετάει ο γάιδαρος;
Διάβασε την ιστορία του βιβλίου για να μάθεις όλη την αλήθεια και ακολούθησε τις οδηγίες για να παίξεις θέατρο, μουσική και παιχνίδια δράσης στο σπίτι και το σχολείο.
Το βιβλίο περιέχει CD, που περιλαμβάνει την αφήγηση της ιστορίας, μουσική και τραγούδια, ενώ στον Η/Υ σας μπορείτε να δείτε πληροφοριακό υλικό κι εκπαιδευτικό υλικό καθώς και σχετικό θεατρικό κείμενο.
(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Μήνυμα του βιβλίου...
"Μην προσπαθείς να γίνεις
κάτι που δεν είσαι.
Με φίλους και ειλικρίνεια
με την αλήθεια ζήσε!
Τον εαυτό σου ν΄αγαπάς
με όλα τα καλά του,
να χαίρεσαι ξεχωριστά
κάθε μικρή ομορφιά του..."
Ένα βιβλίο με υπέροχη εικονογράφηση!
Στο τέλος του βιβλίου είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα η διασκευή της ιστορίας, ιδανική για δραματοποίηση ή παίξιμο σαν παράσταση κουκλοθεάτρου. Ήρωες της ιστορίας: ο ΠΕΤΕΙΝΟΣ, η ΑΓΕΛΑΔΑ, η ΚΟΤΑ, η ΠΑΠΙΑ, ο ΓΑΪΔΑΡΟΣ, το ΓΟΥΡΟΥΝΙ, ο ΓΙΑΤΡΟΣ και κάποια ΠΑΙΔΙΑ.
Οι ήρωες του παραμυθιού είναι τα ζώα... και τα παιδιά αγαπούν ιστορίες που εμπλέκονται ζώα γνωστά και οικεία σε αυτά. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην αγαπήσουν λοιπόν και αυτό το βιβλίο. Και το μήνυμα σπουδαίο: Αποδέχομαι αυτό που είμαι, αποδέχομαι τον ευατό μου!
"Αχ, γιατί να είμαι γάτα;"
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Μαριανίνα Κριεζή
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Άμμος
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Πρωταγωνιστές είναι ένας μάγος και η γάτα του! Στη γάτα τη Μαγδάλω δεν αρέσει καθόλου ο εαυτός της... Και ο μάγος αναλαμβάνει να την κάνει κάτι άλλο! Όμως ό,τι και να την κάνει αυτή είναι πάλι ανικανοποίητη και δυσαρεστημένη. Στο τέλος ζητά απλά να παραμείνει γάτα, γιατί τελικά της αρέσει ο εαυτός της! Το συμπέρασμα: πρέπει να αγαπάμε τον εαυτό μας όπως ακριβώς είναι και να τον αποδεχόμαστε. Ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικά όμορφος και έχει τα δικά του χαρίσματα. Έξυπνο κείμενο που τα παιδιά λατρεύουν και απομνημονεύουν εύκολα. Υπέροχη εικονογράφηση. Ιδανικό για δραματοποίηση.
Απολαύστε το διάλογο μάγου και γάτας
- Γάτα μου αγαπημένη, γιατί είσαι μουτρωμένη;
- Δε μ΄αρέσει η ουρά μου, ούτε το νιαούρισμά μου.
Μοιάζω με χοντροπατάτα.
Αχ, γιατί να είμαι γάτα!
- Να ΄σαι κάνω παπαγάλο; Λέγε γρήγορα, Μαγδάλω!
Αν δεν ήσουν αυτό που είσαι, τι θα ήθελες να είσαι;
- Κάτι καλύτερο από γατί. Μόνο που μάγε μου, δεν ξέρω τι.
- Άμπρα κατάμπρα και λάδι ξίδι πλοίαρχος γίνε και φύγε ταξίδι.
- Φοβάμαι τον ωκεανό! Κάνε με κάτι στεριανό!
- Καλά. Άμπρα κατάμπρα πιλάφι και πουρές γίνε μαϊμού, Μαγδάλω και κάνε μου χαρές!
- Μπρος γκρεμός και ζούγκλα πίσω. Όχι! Δεν μπορώ να ζήσω μες στης μπανανιάς τα φύλλα και να παντρευτώ γορίλα!
- Άμπρα κατάμπρα και σκόρδα πλεξούδα γίνε ή μέλισσα ή πεταλούδα!
- Το πρόβλημά μου πάλι δεν το έλυσα. Καθόλου δε μ΄αρέσει να΄μαι μια μέλισσα. Πετάω στον αέρα και ζαλίζομαι, μυρίζω τα λουλούδια και φταρνίζομαι!
- Άμπρα κατάμπρα πάλι και μήλο και αχλάδι γίνε λαγός και πήδα συνέχεια στο λιβάδι!
- Πώς σου ήρθε; Πρώτα πρώτα δε μ΄αρέσουν τα καρότα!
- Άμπρα κατάμπρα τότε και δυο αυγά μελάτα γίνε ξανά Μαγδάλω, η όμορφή μου γάτα!
- Ζήτω! Ξανάγινα γάτα! Να με πειράζεις σταμάτα!
Οι ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ!