ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Θα πάω για αρκούδες (παιχνιδοτράγουδο)
Ενασχόληση με τους αριθμούς 1-5
Από τότε που παίξαμε για πρώτη φορά το παιχνιδοτράγουδο / ψυχοκινητική δραστηριότητα "Θα πάω για αρκούδες" (μια υπέροχη διασκευή εμπνευσμένη από το αγγλικό τραγούδι & βιβλίο "We 're going on a bear hunt" από την αξιόλογη συνάδελφο Δέσποινα Παρταλά, fun-tastic 14), τα παιδιά το ζητούν ξανά & ξανά... Και είναι μια πραγματική εκτόνωση γι΄αυτά η δραματοποίηση του!
Και επειδή χωρίς αρκούδες δεν κάνουμε, η επαναληψούλα μας στους αριθμούς 1-5 έγινε μαζί με αυτές!
Το είχαμε ήδη παίξει τις προηγούμενες μέρες... Σήμερα όμως τοποθέτησα το πρωί, πριν έρθουν τα παιδιά, κάποιες καρτέλες που απεικονίζουν τα σημεία απαριθμώντας τα...
Φυσικά τα παιδιά τις είδαν αμέσως & η μέρα μας άρχισε "τραγουδοπαίζοντας"!
Η ανάρτηση που ακολουθεί περιλαμβάνει:
τη δραματοποίησή του παιχνιδοτράγουδου
τα μαθηματικούλια μας (ενασχόληση με τους αριθμούς 1-5)
2 εμπεδωτικά φύλλα εργασίας
Δραματοποίηση
ΣΗΜΕΙΟ 1
Είμαστε όλοι μαζί παρέα σε ένα μεγάλο σπίτι όταν αποφασίζουμε να πάμε για αρκούδες... (Λείπανε 6 παιδάκια, οπότε ήμασταν αρκετά άνετα στο χώρο...)
|
ΣΗΜΕΙΟ 2
Εν δυο - εν δυο... Να ένας λόφος! Τον περνάμε και αυτόν!
|
ΣΗΜΕΙΟ 3
Να μια λίμνη! Είναι πολύ βαθιά! Την περνάμε κολυμπώντας...
|
Θα ήταν ωραίο να είχαμε μπλε στεφάνια στο πάτωμα για τη λίμνη μας & τα παιδιά να περνάνε "κολυμπώντας" από μέσα αλλά δεν έχουμε στο σχολείο...
ΣΗΜΕΙΟ 4
Το δάσος... Το γρασίδι είναι πολύ πυκνό! Περνάμε ανάμεσα! Ανάμεσα από το γρασιδοκαβαλέτο!
|
ΣΗΜΕΙΟ 5
Σσσσσ.... Μια σπηλιά!
|
ΜΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑΑΑΑΑ!!!!
Τρέξτε να σωθείτε!!!
Και η αντίστροφη μέτρηση αρχίζει!
5-4-3-2-1 μέχρι να φτάσουμε στο σπιτάκι μας!
|
Μαθηματικούλια...
Βάζω τις εικόνες στη σειρά, τοποθετώ τους αριθμούς σωστά
Οι εικόνες που χρησιμοποιούμε τώρα δεν έχουν αριθμούς επάνω... Τα παιδιά τις βάζουν με τη σωστή σειρά.
Στη συνέχεια τοποθετούν τους αριθμούς.
Χωρίς να είναι οι εικόνες στη σωστή σειρά, αριθμό σου λέω και σκέψου ποιος είναι & σε ποια εικόνα αυτός ανήκει!
Ζητάω από το παιδί να πάρει στο χέρι του ένα συγκεκριμένο αριθμό π.χ. το 3
Σε ποιά εικόνα ανήκει ο αριθμός;
Το παιδί αφού διαλέξει τον αριθμό 3 από τα κυκλάκια πρέπει να βρει ποια εικόνα της ιστορίας είναι 3η στη σειρά!
Ανάποδα τις εικόνες γυρνώ... Να φτιάξεις την ιστορία σου ζητώ... Θα σε βοηθήσει η σειρά των αριθμών!
Πίσω από τις εικόνες, έχω γραμμένους τους αριθμούς. Τα παιδιά καλούνται να βάλουν στη σειρά τους αριθμούς 1 μέχρι 5...
Στη συνέχεια αναποδογυρίζουμε τις καρτέλες, για να αποκαλυφθούν οι εικόνες.
Εάν οι αριθμοί έχουν μπει σωστά (1-2-3-4-5), θα είναι σωστή και η ιστορία μας. Εάν υπάρχει λάθος στη σειρά των αριθμών (π.χ. 1-2-4-3-5) η ιστορία θα βγει λάθος. Ψάχνουμε να βρούμε το λάθος κ.τ.λ.
ΕΜΠΕΔΩΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΕΜΠΕΔΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1
Βάλε το σωστό αριθμό (από 1 μέχρι και 5) στα κυκλάκια, για να δείξεις τη διαδρομή που ακολουθείς για να πας για αρκούδες!
Δείγμα εργασίας παιδιών:
ΕΜΠΕΔΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2
Ζωφράφισε μόνος σου τα σημεία από όπου πρέπει να περάσεις για να φτάσεις στις αρκούδες!
(Τα παιδιά πρέπει να προσέξουν σε ποιο αριθμό, θα ζωγραφίσουν τι... Εδώ βέβαια οι αριθμοί είναι με σειρά. Παρακάτω θα βρείτε και άλλο φύλλο εργασίας, όπου οι αριθμοί είναι μπερδεμένοι & τα παιδιά καλούνται να ψάξουν να βρουν π.χ. το κουτάκι με τον αριθμό 1 για να ζωγραφίσουν το σπιτάκι. )
Το πιο σύνθετο φύλλο:
Για να φτάσεις στην αρκούδα περνάς από 5 σημεία. Ζωγράφισέ τα στα κουτάκια τους!
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ & ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΕΔΩ.